За туриста

Шри Ланка

Виза: Българските граждани се нуждаят от виза, за да посетят Шри Ланка. Виза може да се получи при пристигане в страната (туристическа виза с право на престой 30 дни) или от посолство на Шри Ланка. В България е акредитирано посолството на Шри Ланка във Варшава. Считано от 1 януари 2012 г. гражданите на всички държави, с които Шри Ланка има визов режим, в т.ч. България, планиращи краткосрочно пътуване до Шри Ланка с цел бизнес или туризъм,трябва предварително да се регистрират в електронна система за пътуване (Electronic Travel Authorization System– ETA) на следния официален сайт: http://eta.gov.lk/slvisa/. Полученото по електронен път положително становище на шриланкийските власти по регистрацията следва да бъде представено на имиграционните власти на Шри Ланка при пристигане в страната, за да бъде положена виза. В случай на получено отрицателно становище след регистрацията в ETA гражданите следва да не предприемат пътуване и да се свържат с консулския служител в най-близкото посолство на Шри Ланка. Електронната система за пътуване позволява заплащането на таксата за виза посредством електронно банкиране. Таксата може да бъде заплатена и при пристигане в Шри Ланка. За всички останали типове визи за Шри Ланка (за дългосрочни визи, за официални пътувания на притежатели на дипломатически и служебни паспорти и др.) българските граждани следва да кандидатстват в някое от посолствата на страната.

Митнически правила: В страната е разрешено внасянето на валута, общата стойност на която не превишава равностойността на 10 000 $. Строго е забранен вноса на наркотици, огнестрелно и хладно оръжие, боеприпаси, взривоопасни вещества. При излизане от страната митническата проверка на багажа е задължителна за всички. От страната е забранен износа на антиквариат (предмети, създадени преди 50 години), редки книги, манускрипти върху палмови листа, необработени скъпоценни камъни, животни, растения (над 450 вида).



При настъпване на събитие, налагащо използването на услугата Асистанс към застраховка Помощ при пътуване, е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да уведомите асистиращата компания и да съгласувате разходите. Ако НЕ СЕ СВЪРЖЕТЕ с нея, ГУБИТЕ едно от основните предимства на застраховката – да бъдете насочени към най-удачното лечебно заведение и да не заплащате нищо лично – разходите се уреждат директно от Застрахователят към лечебното заведение, със съдействието на асистиращата компания.

Денонощен дежурен телефонен номер на асистиращата компания, на който трябва да регистрирате застрахователно събитие, ще намерите в застрахователната полица.  При неспазване на указанията и при липса на контакт между Вас с асистиращата компания, Застрахователят ще ограничи лимитът за разходи за лечение до 150 евро!



Поставете флага на нужната точка на картата
OK
За удобство на потребителите, предоставянето на персонализирана информация, запазване на личните предпочитания и настройките на сайта, нашият уебсайт използва cookie и други аналогични технологии. За да използвате сайта, трябва да потвърдите съгласието си за използването на тези технологии. Детайли
Приемам